İDRAR YOLLARI ENFEKSİYONU

İdrar yolu enfeksiyonu kedi ve köpeklerde herhangi bir neden olmadan görülebilir. Önemli olan enfeksiyonun neye bağlı olarak geliştiğini tespit edebilmektir. Ayrıca beslenme ve az su içilmesi de yine idrar yolları enfeksiyonu görülmesine neden olacaktır. Kedinin ya da köpeğin yediği mamayı sindirebilmesi için bir o kadar su içmesi gerekmektedir. Hayvan bulunduğu yer içerisinde sahipleri tarafından uygun koşullarda bakılmıyorsa veya uygun koşullarda rahat değilse yine idrar yolu enfeksiyonları görülebilir.

İdrar Yolları Enfeksiyonu Belirtileri

Kedi ve köpeklerde idrar yolu enfeksiyonunun ilk belirtisi, hayvanın idrar yapma pozisyonunun değişmesidir. Ayrıca idrar yaparken zorlanması, hissettiği acı nedeni ile inlemesi, bağırması ilk belirtilerdir. Özellikle kediler idrarını kuma yaptıkları için, kumu eşeleyerek pozisyonunu alıp hiçbir şey yapmadan kumu kapatması belirtilerden biridir. Yine daha çok kedilerde ve evde belirli bir yere idrarını yapan köpeklerde yeri dışında başka bir yere idrarını yapması, olduğu yere bırakması da idrar yolu enfeksiyonu belirtileri arasında yer alır. Kedi ve köpeklerde ayrıca idrar yapamamaktan kaynaklı olarak iştahsızlık ve gözle görülür biçimde karın şişmesi meydana gelir. Eğer kedi ve köpeğinizde idrar yolu enfeksiyonu riski olduğunu düşünüyorsanız ya da bu hatalığın erken teşhisi için onların yeme içme düzenlerini, tuvaletini ve karnını sürekli kontrol etmeniz gerekmektedir.

İdrar Yolları Enfeksiyonu Tedavisi

Hastalığın tedavisinde ilk yapılacak şey, hastalığın nedenini bulmaktadır. Eğer hastalık viral ve bakteriyel bir idrar yolları enfeksiyonu ise mutlaka veteriner hekime başvurulmalıdır. Enfeksiyon durumunda genellikle antibiyotik tedavisi uygulanır. Fakat antibiyotik hayvanlara kendi kendine verilmemelidir. Mutlaka hekim tarafından yazılmış olmalıdır. Eğer doğru antibiyotik verilmiş ise kedi ya da köpek kısa sürede iyileşecektir. Hastalık böbreklere kadar ilerlemiş ise veteriner hekim bunu checkup sayesinde fark edecek ve idrar yolu enfeksiyonu için gereken tedavilerin yapılmasına başlayacaktır. Basit idrar yolu enfeksiyonlarında en önemli şey mutlaka hayvanın içeceği su miktarının arttırılmasıdır. Su temizleyici bir özelliğe sahip olduğundan dolayı kesinlikle tavsiye edilir.

Şayet minik dostlarımızda idrar yolu enfeksiyonuna dair şüpheli bir durumla karşılaştıysanız, hiç beklemeden bir polikliniğe uğramanız gerekmektedir. Zira sadık dostlarımız için idrar yolları enfeksiyonu rahatsızlığı, hiç de katlanılabilecek bir durum değildir. Böyle durumlarda alacağınız doğru tedavi hizmetleri sayesinde minik dostlarınızın bu sorundan kolaylıkla kurtulabildiği de bilinmektedir.