KEDİMİN DİLİNDE YARA VAR

Ağız bölgesi hastalıklarının klinik belirtileri

• Ağız, mukoz dokular denilen dokularla kaplıdır. Mukoz dokulann rengi, bedenin diğer kısımlarının ne kadar sağlıklı olduğuna dair ipuçları verebilir.
• Soluk renkte mukoz dokular kansızlığa ve düşük sayıda kırmızı kan hücrelerine işaret edebilir.
• Mavimsi renkteki mukoz dokular kanın yeterince oksijen alamadığını gösterebilir.
• Sarı dokular da sarılık ve karaciğer hastalıklarının belirtisi olabilir. Bu üç değişik rengin her biri, doğru tedavi edilmediği takdirde gerçek anlamda yaşamı tehdit eden hastalıkların habercisi olabilirler.
• Veteriner hekimler aynı zamanda mukoz dokuları, hayvanın sıvı durumunu ve dolaşımını görmek için de kullanırlar. Dokulara dokunup “beyazlatırlar” ve rengin ne kadar sürede geri döndüğünü izlerler. Normal olarak bu süre iki saniyeden azdır.
• Kötü kokulu nefes, salyalama, yemek yemede güçlük, çenesini takırdatma, kedilerdeki ağız hastalıklarının klinik belirtileridir. Kedilerde görülen genel diğer hastalıkları abseli ya da kırılmış, yanlış yerleşmiş dişler ve yangılı dişetleridir.

Bunların yanı sıra bayrampaşa veteriner kliniğimize en çok gelen hastalıklardan biriside Kedi kalisivirüsü (FCV) hastalığı

Kedi kalisivirüsü (FCV), kedi popülasyonunda çok yaygın olan bir virüstür. Belirtileri arasında burun akıntısı, diş eti iltihabı ve ağız ülserleri bulunur.

FCV’si olan bir yavru kedide herhangi bir yan etki görülür mü?

FCV mama yiyebilmelerini etkilediği için yavru kediler başta olmak üzere kediler için dramatik sonuçlar doğurabilir. Kedilerin beslenmesinde koku duyusu önemlidir çünkü tıkalı bir burun mamanın reddedilmesi anlamına gelebilir. Ağızdaki ağrılı lezyonlar mama yememenin başka bir nedeni olabilir.

Yavru kedim diğer kedilerle temas ettiğinde FCV’ye maruz kalabilir mi?

Yavru kediniz, sağlıklı görünen diğer kedilerle temas ettiğinde de virüse maruz kalabilir. Yavru yada yetişkin kedilerinizi aşıları tamamlanmadan başka kedilere temas halinde bulunması sakıncalıdır . bunların yanı sıra virüsü hasta sahibi dışarıdan taşıyabildiği için kedinize dokunmadan önce ellerinizi bolca yıkamanızı tavsiye ediyoruz

Herhangi bir hastalığın belirtilerinin görülmediği bir hayvan yine de kedi kalisivirüsü dahil bazı hastalıkları taşıyor olabilir. Bu sağlıklı taşıyıcı, toplumun diğer üyeleri ve özellikle yavru kediler için risk teşkil edebilir.

Yavru kedim ne zaman aşılanmalı?

İlk aşılar yavru kediniz yedi ila dokuz haftalıkken başlamalıdır.

Yavru kedime kedi kalisivürüsü bulaşırsa iyileşir mi?

Kedinize kalisivürüsü teşhisi koyulduğu gibi Bayrampaşa veteriner kliniği bünyesinde tedaviye alınmaktadır.

Kedilerin ilk defa enfekte olduktan sonra FCV’den kurtulamayacakları sık karşılaşılan bir yanlış anlamadır. Aslında, hassas bir hayvanda ilk defa enfeksiyon olması durumunda, kedide belirtiler görülebilir veya görülmeyebilir. Bu aşamadan sonra, virüsü birkaç haftadan birkaç aya kadar saçmaya devam eder ancak çoğu durumda iyileşir. Bu durum özellikle, hayvan yalnız yaşıyorsa ve virüs tekrar bulaşmamışsa geçerlidir.

Beraber yaşayan kedilerdeki sorun, virüsün saçılımı ve kedilere virüsün sürekli olarak yeniden bulaşmasıdır. (ya diğer kedilerle temas ederek ya da virüs dış ortamda dirençli olduğundan virüsün bulunduğu ortamdan)

Asla unutmayın: Yalnız yaşayan ve kalisivirüs bulaşmış bir kedideki virüs birkaç haftadan birkaç aya kadarlık bir sürede tamamen yok olmuş olmalıdır.