Evcil Hayvanınızı Aşılamak

Tarafından gönderildi: admin Yorumlar: 0

Evcil hayvanınızı bulaşıcı hastalıklardan korumak için gerekli aşılarını güncel tutun. Evcil hayvanınız çoğunlukla içeride tutulsa bile bu önemlidir. Birçok bulaşıcı hastalık hava yoluyla bulaşır ve evcil hayvanınız açık bir pencereden kolayca maruz kalabilir. Ayrıca, evcil hayvanınızın yanlışlıkla kapıdan çıkma riski de her zaman vardır. Kulübeler, köpek parkları, sokaklar, bakım salonları gibi yerlerden de hastalıkların bulaşması muhtemeldir. Bu yerlerden birine hayvanınızı götürmeden önce veteriner hekiminize danışmak çok önemlidir. Karma aşı gibi birçok aşının koruyucu etkisini göstermesi zaman alabilmektedir. Bayrampaşa Veteriner Kliniği olarak evde aşı hizmeti vererek dostlarımızın sağlığını korurken, evcil hayvan sahiplerine de destek oluyoruz.

KÖPEĞİNİZ İÇİN GEREKLİ AŞILAR

• Distemper, Hepatit, Parainfluenza ve Parvovirus (DHPP) . Yaygın olarak “Karma aşısı” olarak adlandırılan bu karma aşı, aslında tam adıyla dört hastalığa karşı koruma sağlar.
  • Kuduz Kuduz virüsü ölümcüldür ve insanlar dahil tüm memeliler enfeksiyona karşı hassastır. Köpekler için kuduz aşıları çoğu ülkede yasalarca zorunludur.

KÖPEKLER İÇİN DİĞER AŞILAR

Veterineriniz, yaşadığınız yere ve köpeğinizin yaşam tarzına bağlı olarak köpeğiniz için başka aşılar da önerebilir:

• Leptospiroz: Genellikle KARMA kombinasyon aşısının bir parçası olarak dahil edilir (bunu bir DHLPP yapar), bu bakteriyel enfeksiyon en çok durgun veya yavaş hareket eden su alanlarının olduğu nemli iklimlerde yaygındır. Bu hastalık hayvanlardan insanlara da bulaşabilir.
  • Bordetella: Bordetella virüsü son derece bulaşıcı bir üst solunum yolu enfeksiyonuna neden olur. Veterineriniz, köpeğiniz bir köpek parkına, tımarhaneye, yatılı kulübeye, köpek bakımevine veya köpek gösterisine gitmeden önce bu aşıyı önerebilir.
  • Lyme hastalığı: Keneler tarafından taşınan bakteriyel bir enfeksiyon olan bu hastalık, özellikle yeşil alanlarda sıklıkla bulaşmaktadır.
  • Korona virüs: Bu virüs bağırsak yolunu enfekte eder ve güney Amerika Birleşik Devletleri’nde daha yaygındır.

KEDİNİZ İÇİN TEMEL AŞILAR

• Feline Viral Rhinotracheitis, Calicivirus ve Panleukopenia (FVRCP) (KARMA AŞI): Yaygın olarak “KARMA” aşısı olarak adlandırılan bu kombinasyon aşısı üç hastalığa karşı koruma sağlar: kedi viral rinotracheitis, calicivirus ve panleukopenia (“kedi karma aşı” olarak adlandırılır).
  • Kuduz: Kuduz virüsü ölümcüldür ve insanlar dahil tüm memeliler enfeksiyona karşı hassastır. Kediler için kuduz aşıları çoğu ülkede yasalarca zorunludur.

KEDİLER İÇİN DİĞER AŞILAR

Veterineriniz, yaşadığınız yere ve kedinizin yaşam tarzına bağlı olarak kediniz için başka aşılar da önerebilir:

• Klamidya: Klamidya, şiddetli konjonktivit’e neden olan bakteriyel bir enfeksiyondur ve bunun için yapılan aşı genellikle karma kombinasyon aşısına dahil edilir (bunu bir FVRCP-C yapar).
  • Kedi Lösemisi (Felv): Felv, yalnızca yakın temas yoluyla bulaşan viral bir enfeksiyondur ve bu aşı genellikle sadece dışarı çıkan kediler için önerilir.
  • Kedi İmmün Yetmezlik Virüsü (FIV): FIV, yalnızca yakın temas yoluyla bulaşan viral bir enfeksiyondur ve bu aşı genellikle yalnızca dışarı çıkan kediler için önerilir.
  • Kedi Enfeksiyöz Peritonit (FIP): En çok kedi ve vahşi kolonilerde görülen viral bir enfeksiyon olan FIP, neredeyse her zaman ölümcüldür. Çoğu ev kedisinin bu hastalığa yakalanma konusunda önemli bir riski yoktur.
  • Bordetella: Bu bakteri oldukça bulaşıcı üst solunum yolu enfeksiyonlarına neden olur. Veterineriniz bu aşıyı kediniz yatılı köpek kulübesine veya bakıcıya gitmeden önce önerebilir.

Karma aşı için genel olarak yaşanan stok sıkıntısı nedeniyle aşı tarihleri geçmekte ve koruyuculuğunu kaybetmektedir. Bayrampaşa Veteriner Kliniği olarak aldığımız tedbirler sayesinde kedi karma aşı ve köpek karma aşılarımız mevcuttur. 7/24 Bayrampaşa Veteriner Kliniğimizde ya da evde aşılama hizmeti için dostunuzun sağlığını ertelemeden bize ulaşabilirsiniz.

Evde aşı hizmetimiz Bayrampaşa, Gaziosmanpaşa, Eyüp, Sultangazi, Esenler ve çevreleri için vardır.